BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

Monday, August 30, 2010

Merdeka !



Selamat Menyambut Hari KeMerdekaan ke 53 ..Best la korang kan kan ..dpt cuti..haiz..Aku lak kena keje ..Merdeka kena kerja..Raya kena kerja..adoi..selagi tak tutup mata..kerja kerja kerja..ntah bila nak kaya kaya raya..hoho..Hari raya Aidilfitri pon da dekat..baju pon tak shopping2 lagi..Nak beli lagi ke ek baju melayu ?Yg tahun lepas punya pon still baru lagi .(jarang2 pakai)..Brandon (my bos) .. ! TOlong yaa..bg duit raya dalam amount yg byk..kalau boley lg banyak dari orang yg dpt cuti raya ..kesian la kami yg tak bercuti raya dan kena ot ni ..hoho..dan maner2 kawan2 yg mengenali diri ku..tolong ek..hantar rendang ngan ketupat..or makanan paper..Hari raya mane ade kedai bukak wey ..Hehe

Saturday, August 28, 2010

Lokasi Bufet ..




K Klub Taman Melawati

Taman Melawati, Kuala Lumpur
Reservations: 603 4105 6257 Price: RM38.00++ dewasa, RM15++ kanak-kanak

Bagi setiap 6 orang, 1 orang akan dapat makan secara percuma


Sakura Kristal Taman Melawati
Taman Melawati, Kuala Lumpur
Reservations: 603 4108 5897
Price: RM36.00+ dewasa, RM18+ kanak-kanak (5-12 tahun)

Buffet Ramadhan boleh didapati pada setiap hari Khamis hingga Ahad sahaja.


Restoran Intai Intai
Lot 378 Backyard,
MRR2 Highway,
68000 Ampang,
Selangor
Reservations: 603 4252 2252/012 288 2424
Price: RM48 nett dewasa, RM25 nett kanak-kanak (5-12 tahun)

Buffet Ramadhan ini akan disajikan dengan 101 jenis hidangan masakan Thai ‘Bangkok Hawker Food’ dan masakan Kelantan kampung. Bagi setiap tempahan 10 orang, seorang akan makan dengan percuma.


Istana Bambu
Lot 841-842, MRR2 Highway,
68000 Ampang,
Selangor
Reservations: 603 4251 4717
Price: RM49 nett dewasa, RM29 nett kanak-kanak (4-12 tahun)


Restoran Ruz Aladdin
Ampang, Selangor
Reservations: 603 4251 6463
Price: RM40 nett dewasa, RM25 nett kanak-kanak

Restoran Ruz Aladdin menyediakan makanan melayu bagi promosi buffet ramadhan. Antara makanan yang disajikan adalah nasi beriani, sate, roti jala, kuih muih dan pelbagai makanan melayu.


Bora Ombak Restaurant
G1, Sport Ampang Complex, Persiaran Memanda 1,
Taman Dato Ahmad Razali,
68000 Ampang, Selangor
Reservations: 603 4251 6303
Price: RM49.50 nett dewasa, RM33 nett kanak-kanak (6-12 tahun)


The Sultani
Level 5 Hotel Flamingo
Tasik Ampang
Jalan Hulu Kelang
68000, Ampang Selangor
Reservations: 603 4251 7360
Price: RM40++ dewasa

Bagi setiap 4 dewasa berbayar, seorang dewasa akan makan dengan percuma.


Barracafe
49 dan 51, Jalan Pandan Prima 2,
Dataran Pandan Prima,
55100, Kuala Lumpur
Reservations: 603 9200 5760
Price: RM36++ dewasa, RM18++ kanak-kanak

Antara tarikan Barracafe adalah life stall char kuey teow, life stall kambing golek dan life stall ikan bakar. Selain itu, makanan melayu serta lauk pauk turut disediakan bagi pakej buka puasa di Barracafe.


Haven Restaurant
Lot 1A & 1B (Look Out Point)
Pusat Pelancongan Menara Tinjau
Jalan Ampang – Hulu Langat
43100 Selangor
Reservations: 016 2323 999
Price: RM36.30 dewasa, RM17 kanak-kanak

Sajian makanan yang disediakan bagi buffet ramadhan merangkumi 70% makanan melayu dan masakan kampung. 30% makanan pula adalah sajian makanan arab.


Sedap Restaurant @ D-Villa Residence Kuala Lumpur
225, Jalan Ampang,
50450 Kuala Lumpur
Reservations: 603 2179 9000
Price: RM43.70 nett dewasa, RM32.20 nett kanak-kanak, RM32.20 nett warga emas (60 tahun ke atas)


The Nomad Bistro @ The Nomad SuCasa
No 222, Jalan Ampang
50450 Kuala Lumpur
Reservations: 603 4251 3833
Price: RM45 nett dewasa

Bagi setiap 5 dewasa berbayar, yang keenam akan makan secara percuma


Strudels Cafe
Lot 17, Ground Floor, Great Eastern Mall
303, Jalan Ampang
50450 Kuala Lumpur
Reservations: 603 4257 8323
Price: RM20 nett dewasa, RM12 nett kanak-kanak (5-12 tahun)


Rahsia Restaurant and Bar
13, Jalan Damai,
55000 Kuala Lumpur
Reservations: 603 2144 0059
Price: RM45 nett dewasa


Restoran Al Andalus
48, Jalan Damai,
55000 Kuala Lumpur
Reservations: 603 2145 9414
Price: RM35 dewasa, RM18 kanak-kanak

Menyediakan sajian makanan arab (middle east cuisine)


The Castile Restaurant
Jalan Damai,
55000 Kuala Lumpur
Reservations: 6016 6492 792 / 6017 276 6841
Price: RM39 dewasa, RM25 kanak-kanak

Menyediakan sajian makanan arab (middle east cuisine)


Wadi Hawdramawt
Jalan Ampang (Bersebelahan stesen minyak PETRONAS)
55000 Kuala Lumpur
Reservations: 603 4253 3333
Price: RM47 dewasa, RM17 kanak-kanak

Menyediakan sajian makanan arab (middle east cuisine)


Kampung Pengantin Kuala Lumpur
Jalan Usahawan 3/23A
Off Jalan Genting Klang
53300 Kuala Lumpur
Reservations: 016 555 8035
Price: RM45 dewasa, RM15 kanak-kanak (7-12 tahun)

Bayar 9 percuma 1. Antara menu pilihan adalah BBQ kambing, briyani udang dan lebih 60 juadah lagi.


Riverstone Eco Resort
Hutan Lipur Sungai Tua,
Jalan Sungai Tua,
86100 Batu Caves, Selangor
Reservations: 603 9200 4181
Price: RM35.00 nett dewasa dan RM18.00 nett kanak-kanak

Menu yang akan disajikan adalah terdiri dari : Patin Tempoyak, Pecel Lele, Ayam Masak Merah, Semur Daging, Sambal Goreng, Serunding, Bubur Candil, Lopes Ubi Kayu, U’krok, Tiwol, Bubur Kacang Hijau, Pecal, Kerabu, Tempe Goreng Tepung, Soto, ABC, Teh Tarik dan pelbagai lagi.


Naili’s Place Sentul
Taman Dato’ Senu, Sentul
116C, Kampung Chempedak,
Jalan Taman Dato’ Senu
51000 Sentul, Kuala Lumpur
Reservations: 019 393 0878
Price: RM39.90 nett dewasa dan RM20.00 nett kanak-kanak


Tequila At Ten, Lanai Gurney
No.1, Jalan Bukit Keramat,
54000 Kuala Lumpur
Reservations: 603 4252 9222
Price: RM19.90 dewasa, RM12.90 kanak-kanak

Sweet Chat Cafe
Berjaya Times Square
Jalan Imbi, 55100
Bukit Bintang, Kuala Lumpur
Reservations: 603 2148 7833
Price: RM45 nett dewasa, RM20 nett kanak-kanak (5-12 tahun)


Restoran Rasa Utara
Level 3 Berjaya Times Square
Jalan Imbi, 55100
Bukit Bintang, Kuala Lumpur
Reservations: 603 2145 4868
Price: RM30+ dewasa, RM20+ kanak-kanak (6-12 tahun)


Pusat Konvensyen Putrajaya (PICC)
Putrajaya
Reservations: 603 8887 6230
Price: RM50nett (Adult)

Ramadhan Buffet Feast from 13 August 2010 to 8 September 2010


Taman Warisan Pertanian Putrajaya
Kompleks Pelawat Taman Warisan Pertanian
No 7 Jalan P16 Presint 16
62150 Putrajaya
Reservations: 603 8881 0823
Price: RM33 nett dewasa, RM20 nett kanak-kanak (6-12 tahun)

Lebih 33 jenis masakan melayu, western dan masakan cina.


Taman Ekuestrian Putrajaya
Putrajaya
Reservations: 603 8881 1270
Price: RM45 nett dewasa, RM22.50 nett kanak-kanak (6-12 tahun)


Bayou Coffee House
Kelab Komuniti Taman Tasik Cyberjaya
Reservations: 603 8318 0008
Price: RM39.90 nett dewasa


Mattop Bariani
No 9 Jalan Medan PB 3A
Pusat Bandar Baru Bangi
43650 Selangor
Reservations: 013 3333374
Price: RM20 nett dewasa, RM14 nett kanak-kanak

Bariani ayam dan kambing, pelbagai jenis mee dan pelbagai jenis kuih.

JM Bariani House Bangi
No 10-11G Jalan PB 2A
Seksyen 9 Bandar Baru Bangi
43650 Selangor
Reservations: 603 8926 6699
Price: RM30 nett dewasa, RM15 nett kanak-kanak bawah 12 tahun


Restoran Paksu Corner
No 2-1-1 , Suria Avenue
Jalan Dawai 16/2, Seksyen 16
40200 Shah Alam
Selangor
Reservations: 017-2972678 / 016-3684445
Price: RM29.90 dewasa, RM10.90 kanak-kanak, RM19.90 warga emas

Sempena Ramadhan ini Restoran Paksu Corner menyediakan juadah berbuka puasa secara Bufet (dari jam 6:30 ptg hingga 8:30 mlm). Terdapat lebih dari 80 jenis hidangan 1Malaysia serta barat dan juga pelbagai jenis manisan dan pencuci mulut.


Ani Sup Utara
Hanya terdapat di TTDI Shah Alam, Seksyen 9 Shah Alam dan Seksyen 8 Kota Damansara
Price: RM19.90 dewasa, RM8.90 kanak-kanak


Hotel UiTM Shah Alam
Shah Alam, Selangor
Reservations: 603 5519 2069
Price: RM39 dewasa, RM20 kanak-kanak

Percuma 1 orang untuk setiap 10 orang dewasa.
Diskaun 25% untuk pelajar IPT


Intekma Resort and Convention Centre Shah Alam
Shah Alam, Selangor
Reservations: 603 5522 5001
Price: RM43 dewasa, RM22 kanak-kanak

Chakri Xpress Putrajaya Alamanda Putrajaya Reservations: 603 8890 1616 Price: RM42.90++ dewasa, RM24.90++ kanak-kanak (6-12 tahun)

Berbuka puasa dengan lebih 50 hidangan masakan Thai dan Melayu oleh Chef Solahudin Nutto.m




Tgh best layan2 fb..tetibe terpikir lak nak google tempat berbuka puasa..tah dari blog mane ntah tadi..ade post lokasi2 berbuka bwh rm50..so aku share la kat sini...Kepada Faiz dan kengkawan..Takyah pening2 cari tempat berbuka ok ..Kat sini ade byk...pilih jer eh ..



Perihal Murtad

Pernah dengar cerita Aisyah Bukhari yang murtad tak lama dulu? Suratkhabar banyak menutup kes ini kononnya untuk menjaga perkauman, tak nak terjadi kacau bilau. Kes Aisyah yang murtad dan banyak kes murtad lain ditutup sedemikian rupa atas alasan bercinta, ikutboyfriend.

Cerita yang akan saya bawa ini agak panjang tetapi sekiranya kamu seorang Islam yang peka dan sayangkan agama kita Islam, buatlah sesuatu, paling kurang fowardkan email ni kepada saudara kita yang tak tahu menahu.. Ataupun selemah-lemahnya, berdoa agar kita semua serta saudara-saudara kita terselamat daripada fitnah akhir zaman yang paling besar ini.

Ini bukan cerita rekaan saya tetapi hanya petikan dari ceramah yang saya dengar dari mulut peguambela kes ini Zulkifli Nordin di Madrasah Hidayah. Murtad dikalangan orang Melayu kini sudah menjadi ancaman kepada kita. Indeks pencemaran akidah mengikut jabatan statistik dan perangkaan Tahun 1989 aje, 4776 orang Melayu mohon tukar nama dari Melayu kepada bukan Melayu atas alasan keluar dari Islam.


Tahun 1997, bila Saari Bustamah mengambil alih jawatan mufti dari Datuk Hashim Yahya, perkara pertama yang disentuh adalah murtad. Menurutnya sehingga Julai 1997, 3,000 orang murtad di KL sahaja. Tahun 1998 saja, 516 orang sudah murtad. Aisyah bukan kes pertama murtad, sebelum ini dah beratus kes timbul tetapi ditutup oleh pihak tertentu.

Setakat kes Aisyah, dah 40 fail murtad dikendalikan oleh saudara kita Zulkifli Nordin. Mengapa kes Aisyah ini kita rasa ralat sangat? Kes ini satu simbol yang tunjukkan pada kita orang Melayu. Sistem pertahanan akidah kita amat rapuh. Akidah kita diserang ditubi dari segala sudut. Yang kita tak nampak dengan menggunakan system perundangan dan kehakiman kita sendiri.

Kes ini boleh dilihat dari 2 sudut.

1.Bagaimana orang macam Aisyah boleh murtad
2. Bagaimana orang kafir laknatullah boleh menggunakan sistem hakiman kita untuk merampas anak orang Islam untuk dimurtadkan?

Apa yang berlaku kepada Haji Bukhari setelah 25 tahun didik anak dengan pengisian Islam yang hebat. Sedang dia mengimamkan sembahyang terawih di masjid tahun 1997 anak dia sedang dimurtadkan dirumah.

Aisyah adalah gadis Melayu biasa yang didedahkan dengan ilmu yang sepatutnya. Dalam keadaan macam tu, dia takkan murtad. Dihantar ke sekolah agama, dia belajar hingga tingkatan 6 atas dan boleh melayakkan diri jadi ustazah kalau dia hendak, dan layak melanjutkan ke peringkat Universiti Al Azhar kalau dia hendak . Dia dibesarkan dalam suasana yang bapanya imam. Datuknya juga imam yang dah berpuluh tahun imam Haji Tahir. Dia juga hafal surah Yasin. Dalam ertikata, tahu ayat apa, surah ke berapa yang dibacanya, ayat apa yang jadi azimat, semua dia tahu. Itu hebatnya Aisyah. Surah Sajadah pun dia hafal ... Masuk ITM dia terlibat dalam gerakan Islam. Dia didedahkan dengan gerakan Islam, dia tahu kelemahan-kelemahan Bible.. Dari segi keterampilan, dia budak perempuan Melayu seperti biasa, pakai tudung dengan baju kurung bunga-bunga. Takde apa yang pelik pada dia, duduk di lembah keramat AU5C. Kakak dia pun macam itu juga keterampilannya. Tiap-tiap hari telefon bapanya lapor isu terkini. 2 tahun di KL begitu. Hari terakhir dia telefon 19 Nov 1997,

'Assalamualaikum ayah! Ni Intan (nama manja) cakap. Intan nak bagitahu, Intan dah kristian.'


Bayangkan hati seorang bapa. Kita sendiri heran macamana dia boleh murtad. Aisyah adalah simbol anak Melayu yang telah dididik dengan begitu rupa boleh murtad. Apa yang Haji Bukhari boleh buat? Airmata sahaja modal dia. Masuk TV menangis, keluar radio menangis, pergi forum menangis apa yang dia boleh buat? Semua dokumen mahkamah akan jadi bahan arkib termasuk permohonan kafir laknatullah itu minta Aisyah dibebaskan untuk dimurtadkan ..


Butir asal permohonan.. ....


Permohonan ini dibuat oleh Lennet Teoh Hui Leong seorang peguam Cina
Kristian. (Read Herbes Corpes bawah bab 36 kanun acara jenayah). Tujuan untuk membebaskan seorang yang didakwa ditahan secara salah. Sebarang permohonan seperti ini perlu bagi sebab mengapa didakwa tahan secara salah. Permohonan dibuat bawah bab 36 atas alasan Article 11 Perlembagaan Persekutuan. Iaitu hak kebebasan beragama. Tiada langsung soal kahwin timbul. Permohonan tu menyatakan, perenggan 6, bertarikh 28
November 1997 di Makamah Tinggi Malaya Kuala Lumpur bahagian jenayah.


Sebab yang dia beri, 'Saya Lennet Teoh Hui Leong telah dilantik oleh Nur Aisyah untuk memberi nasihat kepadanya berkenaan dengan pertukaran agamanya kepada Kristian dan atas arahannya saya telah menyediakan surat sumpah untuk Nur Aisyah menolak dan meninggalkan agama Islam.'

Perenggan 23: 'Saya Lennet Teoh percaya bahawa Nur Aisyah sedang dikurung secara salah oleh keluarganya. Saya percaya tindakan ibubapa, abangnya dan bapa saudaranya telah melanggar hak kebebasan Nur Aisyah menganut agama pilihannya iaitu Kristian Khatolik'.

Kita tak boleh buat apa-apa sebab article 11 Perlembagaan Persekutuan menyatakan mana-mana warganegara Malaysia yang telah cukup umur (18tahun) berhak mutlak menukar gamanya. Itulah perlembagaan kita yang memerdekakan orang Melayu kita tahun 1957. Perlembagaan itulah juga yang menjerut kita sendiri. Adakah anak cucu kita akan selamat dengan perlembagaan itu? Bila berlaku pertembungan antara hukum syara' dengan undang-undang sivil, undang-undang syara' akan terbatal. Maksud agama rasmi kita Islam adalah acara-acara rasmi hendaklah dibuat mengikut cara Islam. Contohnya perlantikan sultan, rasmi parlimen dll. Tak lebih dari itu. Bab kehidupan, politik, ekonomi.... semua tak termasuk.

Article 4 pula menyatakan: 'Mana-mana undang-undang yang bertentangan yang bercanggah dengan perlembagaan ini adalah batal dan tidak sah. Ini termasuklah hukum syara'.


Contoh kes Hartina Haji Kamarudin.

Pada masa ceramah ini dibuat, Haji Kamarudin ada dalam lokap, didakwa mencederakan seorang Hindu kafir laknatullah kerana memurtadkan anaknya.. Anak yang dibela selama 18 tahun dengan begitu susah payah datang ke Rumah dalam keadaan Hindu.

Haji Kamarudian seorang penjual sate di Perak. Beliau lepaskan anaknya selepas 18 tahun ke KL untuk cari kerja. Tak terlintas langsung di kepalanya anaknya akan murtad. Tak sampai 9 bulan, Hartina balik ke restoran bapanya dalam keadaan Hindu dengan nandek kat dahi . Bukan itu saja. Anak yang dimanjakan begitu rupa balik mencabar bapanya, bawa boyfriend dan kawan-kawan boyfriendnya sambil berpeluk-p eluk dalam keadaan dia pun dah Hindu dengan nandek. Haji Kamarudin takek si kafir tu kat tengkuk, menggelupur dia depan kedai tu.


Haji Kamarudin juga dipelupur oleh kawan-kawan si Hindu tu sampai nak pengsan. Adik lelaki Hartina umur 16 tahun turut kena belasah kerana nak menyelamatkan akidah kakaknya depan kedai tempat bapanya meniaga.

Apa Hartina buat masa tu? Hartina papah kekasihnya dan biarkan bapanya menggelupur sendirian. Tak cukup dengan itu, dia pergi ke balai polis buat report bapak dia pukul boyfriend dia. 14 hari Haji Kamarudin dengan adik lelaki Hartina merengkok dalam lokap sebab report anak kesayangannya yang mempertahankan kekasih Hindunya. Tak cukup dengan itu disaman pula bapanya 3 juta. Remuk hati seorang bapa yang diheret ke penjara kerana anak sendiri. Tak cukup lagi, dia telah menghina bapanya dengan menukar nama Hartina Haji Kamarudin kepada Nivasni Rajeswari. Nama Hindu.

Semasa masih terlantar kat hospital (akibat dipukul binatang Hindu laknatullah ), Haji Kamarudin ditangkap polis semula sebab Hindu laknatullah ditembak oleh seorang yang tak dikenali. Jadi, Haji Kamarudin, anaknya dan anak saudaranya kena kurung masuk lokap kerana menjadi suspek utama kes tembakan tersebut. Anak yang ditatang begitu rupa akhirnya menyebabkan dia merana dalam keadaan hina di dalam negara yang negara Islam!! Haji Kamarudin juga dikenakan berbagai tuduhan. Setakat itu saja, 4 tuduhan.

Yusof Qardawi dalam kitabnya menyatakan hendaklah mempertahan akidah hatta dengan nyawa sekalipun.. Itu yang Haji Kamarudin buat dalam mempertahankan hukum Allah, dilokap sedemikian rupa.

Lagi satu kes lain saudara baru kita, nama Yusof bin Abdullah , nama asal Hindunya Santana. Ada seorang isteri, namanya apa entah.Ada anak lelaki, nama Sunjay kalau tak silap. Usia 2 tahun masa tu. Ajak isterinya masuk Islam. Abangnya telah lebih 20 tahun masuk Islam. Isterinya kata ?eh!? Yusof bawa anaknya sekali masuk Islam dengan nama Mohamad Syazani bin Yusof. Dia hidup 2 beranak tu selama 2 tahun. Lepas 2 tahun si minaci datang semula dan bawak lari anak ini ke KL dengan boyfriend barunya.Yusof tak tahu apa nak buat, dia minta mahkamah syariah Alor Setar keluarkan perintah penjagaan hak ke atas anaknya.

Mahkamah pun bagi. Dia pun datang ke KL dan ambil balik budak tu. Si emak ni pergi mahkamah tinggi KL mintak hak jaga anak. Mahkamah tinggi bagi pada si minachi ni. Heran sungguh. Bila si minachi ni tak dapat nak ambil balik budak tu, dia pergi report polis. Tahu polis buat apa? Cari Yusof dan tangkap! (padahal Yusof dapat hak penjagaan daripada mahkamah syariah Alor Setar).. Yusof masuk lokap 8 hari.

Lepas tu polis ambil balik budak tu kasi pada emaknya. Hari ini, budak tu kembali jadi Hindu. Tak cukup dengan itu, kurang ajarnya si minachi ni, dia minta pulak mahkamah tinggi batalkan perintah jagaan anak yang dikeluarkan oleh makamah Syariah Alor Setar yang diberi pada Yusof.

Dalam kes Suzie Teoh, seorang budak perempuan dari Kelantan umur 16 Tahun telah peluk Islam atas kerelaan sendiri. Bapa dia tak suka, lepas tu saman anak sendiri dan saman Majlis Agama Islam Negeri Kelantan, heret anak dia ke mahkamah persekutuan. Dia mohon pada makamah, agar istiharkan anak dia masuk Islam tak sah.

Masa tu, Tun Salleh Abas yang jadi hakim. Beliau seorang yang alim dan warak. Bila dihadapkan dengan kes Suzie Teoh, menangis Tun Salleh Abas. Terpaksa buat perisytiharan. 'Dibawah Perlembagaan Persekutuan, hak seorang anak tertakluk dibawah jagaan ibubapanya selagi belum cukup 18 tahun. Kalau nak tukar agama, kena minta kebenaran ibu bapanya. Semasa Suzie Teoh masuk Islam, berumur 16 tahun. dia tak sah peluk Islam.' Atas kearifan dan iman Tun Salleh Abas, dia simpan fail tu dalam lacinya selama 2 tahun. 2 tahun kemudian, lepas hari jadi Suzie Teoh yang ke 18 tahun, dia buka balik kes itu dan bagi peluang Suzie isytiharkan agamanya sendiri. Penuh mahkamah nak tahu kes tu; wartawan tempatan, wartawan asing semua nak dengar keputusan. Terketar-ketar budak tu. Baru umur 18 tahun. Sambil menangis, budak tu kata ' Saya yang arif, kekal dalam agama saya, saya masih nak nama Nur Aini.' Maka Tun Salleh Abas pun dengan bangga mengisytiharkan Islamnya sah dengan namanya Nur Aini. Selamat akidah seorang budak. Sebab itu jugalah Tun Salleh Abas kena buang atas 5 tuduhan... Tuduhan kedua atas sebab melengahkan kes seorang budak tanpa sebab selama 2 tahun. Itulah harga yang Tun Salleh Abas terpaksa bayar.


Kes terakhir sekali yang paling teruk, kes saudara Ibrahim, isterinya Siti Solehah dan anak perempuannya usia 5 bulan mati dipancung kerana tidak mahu kembali kepada agama asalnya, Hindu. Pada malam hari Valentine 14 Februari, pada waktu anak Melayu bertukar tukar bunga di Dataran Merdeka. 3 Saudara kita mati dipancung dalam sebuah kontena demi mempertahankan agama.

Peristiwa 13 Mei tercetus apabila seorang budak Melayu dibunuh kerana dia Melayu bukan kerana dia Islam. Dalam sejarah Melayu, tiada lagi orang Melayu dibunuh kerana Islam. Semuanya sebab Melayu. Inilah pertama kali.

Jika kita sorot semula sejarah Islam Yasir, bapa kepada Amar diseret di hadapan.. Amar diugut supaya tukar agama. Kalau tidak, bapanya Yasir akan dibunuh. Amar kata,'Allah hu Ahad'.. Terus Yasir kena pancung di padang pasir. Kemudiannya, Sumaiyah ibunya juga disula dari bawah tembus ke jantung. Mampu berkata 'Allah hu Ahad'. Berlari Amar menemui Rasullullah SAW. Dan akhirnya, mengikut sejarah, Amar menjadi seorang mujahid berperang bersama Rasullullah SAW. Itu zaman puak Quraisy kafir laknatullah berkuasa. Rasullullah SAW tiada kuasa lagi pada masa itu.Rasullulah tak boleh buat apa.

Dalam kes kita, bukan sahaja Ibrahim dipancung kepalanya sehingga putus, tak cukup lagi, tangannya juga turut dipotong. Sehinggakan Majlis Agama Islam Selangor terpaksa minta masjid mandikan jenazah
saudara-saudara kita yang mati syahid itu. Apalah dosa anak kecil yang berusia 5 bulan itu? Ibrahim dan Siti Solehah bukan calang-calang orang. Ibrahim seorang saintis Pakar Geologi manakala isterinya Siti Solehah, seorang Pakar Botani. Tanda-tanda syahid jelas pada ketiga mayat tersebut. Walaupun 5 hari dalam peti sejuk darah masih memancut keluar pada ketiga-tiga mayat. Bayi yang berusia 5 bulan masih mengalirkan darah hangat seperti baru mati. Peluhterpercik pada dahi mereka. Mereka dikebumikan di kubur Bukit Kiara.
Kalau saudara semua tak mengalirkan air mata melihat kubur mereka
bertiga terutama bayi yang berusia 5 bulan itu, mesti ada yang tak kena dengan hati kita Hebat mana kita sehingga tak boleh mempertahankan saudara kita sendiri Sedangkan Ibrahim telah melaporkan pada pihak polis dan Majlis agama yang dia diancam untuk dibunuh supaya kembali ke agama asalnya.

Dalam satu hadis yang berbentuk futuristik (masa depan), Rasulullah SAW berpesan 'Bersegeralah kamu melakukan amalan soleh kerana akan datang kepad a umatku di suatu masa, satu fitnah yang begitu besar yang datangnya seperti satu kepingan hitam di malam gelap gelita tak nampak'. Sahabat bertanya 'Apakah fitnah besar
itu ya Rasullullah? ' 'Fitnah itu adalah kamu akan lihat umatku di hari itu, di waktu itu,pada masa itu, pagi hari Islam, petang kafir. Petang Islam, pagi kafir balik.' Sahabat bertanya lagi. 'Mengapa begitu ya Rasullullah? ' Rasullullah SAW menjawab, ?Sebab dia jual agamanya dengan nilai dunia'.


Imam Ghazali pernah berkata dalam perkara ini, 'Akan datang fitnah murtad ini dalam keadaan seperti semut hitam di atas batu hitam di malam gelap.' Mana nampak?
Kecuali kalau jiwa kita tengok satu perkara dengan cahaya keimanan.

Bagaimana gerakan murtad ini berjalan di Malaysia sehingga kita tak
nampak langsung. Gerakan Hindu kita tok sah sebutlah Belum habis cakap, dah ada yang tunggu dengan parang kat luar. Gerakan Yahudi lagilah teruknya. Henry Ford (orang kaya yang buat kereta Ford tu) pernah menulis berkaitan Yahudi tahun 40an atau 30an dulu dalam bukunya 'International Jew' (tak Silap saya).

Unsur Yahudi begitu tebal dalam masyarakat kita tapi kita tak nampak. Paling nyata, rokok yang orang kita hisap tu. Setiap satu batang itu ada saham kepada puak Yahudi. Tak de kilang rokok yang bukan Yahudi punya. Sapa yang hendak berenti merokok, ambil ni sebagai iktibar.
Yahudi punya kerja, baru letak bola sebijik, 70 ribu Melayu tak sembahyang kat stadium Shah Alam. Belum kira yang kat rumah lagi.

Bab Kristian, lebih terancang, lebih terperinci lagi. Semenjak kalah dalam perang salib terakhir, iaitu dalam pemerintahan King entah apa nama ke 6 yang terakhir. Sebelum dia mati, dia telah berwasiat dan wasiatnya ada ditulis dengan emas di London . Dia berkata: 'Kepada semua pemimpim-pemimpin Kristian, kita hari ini telah melakukan kesilapan besar, kita berperang dengan tentera Islam dengan pedang, bukan berperang dengan akidah yang ada pada mereka. Sebab tu Islam menang walaupun 30 ribu tentera mereka dengan 300 ribu tentera kita, mereka
tetap menang sebab mereka (orang Islam) berperang kerana nak mati. Kita perang untuk hidup. Oleh itu, hendaklah kita tukar strategi. Melancarkan peperangan ideologi, fahaman dan budaya keatas orang Islam.'

Wasiatnya berjaya dilaksanakan setelah King tu mati, 1492, kerajaan Islam Andalusia yang paling agung pada masa itu tumbang di tangan Kristian. 1511 kerajaan Islam Melaka tumbang, tak lama lepas tu, tumbang kerajaan Islam Pattani . Tak lama selepas tu, tumbang kerajaan Islam Kedah . Tak lama lepas tu,tumbang kerajaan Islam Mindanao ..Lepas tu kerajaan Islam Acheh ... semuanya satu demi satu..

Macamana benda ni boleh terjadi?

Sebab gerakan Kristian berdasarkan kepada 3G. GOSPEL,GOAL, GLORY . Pertama kitab dia, kedua kekayaan kita, ketiga menang terhadap Islam. Kalau kita tengok sejarah, Alfonso De Albuqueque bukan datang ke Tanah Melayu bawa tukang masak sebab nak rempah kari kita. Dia bukan makan kari, di a datang bawa mubaligh Kristian Francis Xavier (kalau saya tak silap eja), sebab nak sebarkan ajaran Kristian.

Bagaimana cara dia sebarkan Kristian nih?

Orang kita panggil, gerakan halus.Dia panggil semua mubaligh Kristian yang nak datang ke Asia ni. Dia guna kaedah 'garam dan ragi'. Garam sebagai perasa, ragi untuk penapaian. Contohnya ubi kayu. Waktu siang asalnya ubi kayu kita letak ragi, esoknya masih lagi bentuk ubi kayu tapi sebenarnya tapai. maksudnya, dia kekalkan orang Melayu dengan identiti Islam. Hakikatnya
kehidupan kita bukan cara Islam lagi . Cara inilah yang Rasulullah SAW kata macam kepingan hitam di malam gelita. Inilah yang Imam Ghazali kata macam semut hitam atas batu hitam di malam gelita tu.

Pertama, melalui sistem pendidikan. Di Malaysia, macam-macam sekolah dengan nama mubaligh Kristian. Convent itu, Saint ini. Menurut satu petikan seorang mubaligh Kristian pada masa itu yang ditulis semula oleh George Peters dalam sebuah buku tahun 40an. Kepada mubaligh-mubaligh Kristian yang nak datang ke negara kita, berkaitan pendekatan garam dan ragi'. Pendekatan seperti ini tidak memerlukan seorang Muslim Melayu berkenaan meninggalkan system kemasyarakatan yang dituntut oleh agamanya. Sebaliknya orang tersebut hendaklah digalakkan terus tinggal dalam masyarakatnya. Justeru itu, ragi tetap ujud dalam keutuhannya. Dia akan menjadi bagaikan sebuah lampu (Kristian) yang diletakkan dalam gelap. Penyebaran agama Kristian nanti akan terserlah dalam sifat kerohanian, bukannya organisasi. Dirasa kesegarannya, bukan bersikap kalam. Dinamik dan etikal, bukan bersifat formalistik.

Pendekatan begini telah memperlihatkan kebaikannya. Lantaran ia tidak menganjurkan ahli Melayu tadi menjadi ahli baru Kristian yang formal, menyendiri terpisah dari masyarakatnya. Sebaliknya ia memberi laluan agar dapat dimasukkan semangat dan ajaran Jesus bagaikan sebutir ragi yang bertindak dengan proses penapaiannya ke atas seluruh masyarakat Melayu seluruhnya.

Ajaran Kristian akan bertindak melahirkan revolusi , justeru itu nanti,dapatlah dikatakan bahawa kita nanti akan memperolehi satu Kristian muslim Melayu tempatan yang mencerminkan Kristian muslim Melayu sejati.. 'Sebenarnya dia ingin. Akan datang suatu masa nanti, orang Melayu sendiri tanpa dipaksa-paksa akan buat revolusi untuk menjadi Kristian. Cara kebajikan pulak... Hari ni sapa tak kenal kelab rotary yang cuci buah pinggang,kelab lion, bulan sabit merah, Saint John's Ambulans, sapa tak kenal palang merah. Mereka masuk dengan cara menghidupkan sekularisme. Sekularisma adalah satu cara mengasingkan agama daripada kehidupan. Itulah kita hari ni mengasingkan Islam daripada kehidupan dunia. Cara lain adalah dengan menghidupkan maksiat. Kita kena ambil tindakan samada dengan tangan, dengan mulut, atau paling lemah sekali, dengan hati.

Bangun malam buat sembahyang hajat agar kita semua diselamatkan dari fitnah besar ini. Paling kurang pun, fowardkan artikel ni kepada saudara kita yang lain yang tak tahu menahu tu. Kita kena peka. Ini semua tanggung jawab kita semua.

Akhir sekali,
artikel ini tiada kena mengena dengan ceramah nak berkempen politik atau apa saja. Sekadar meniupkan semangat perjuangan dalam diri kita yang mengaku Islam ini. Ni lah masanya kita bangkit pertahankan agama Islam sebelum terlambat.

#kawan-kawan yang dikasihi, tolong forwardkan
artikel ini untuk pengetahuan dan tindakan kita semua sebagai orang Islam agar perkara ini boleh dijadikan iktibar dan benteng untuk kita mempertahankan akidah kita yang telah di Islamkan atas tiket keturunan dimana dengan sebab ini kita telahpun mendapat banyak rahmat dan belas ihsan dari Allah tanpa perlu melalui hidup Sebagai seorang yang terpesong dari ajaran-Nya dan sentiasa mencari-cari
jalan yang betul.

Di harap rahmat Allah dan doa-doa para waliullah dapat melindungi kita sehingga kita kembali ke sisi-Nya. Sementara itu, berhati-hatilah dalam apa jua yang kita lakukan dan sentiasa beringat
kepada Allah. Wallahualam…

Friday, August 13, 2010

The King Of Shit Fighter ?


Aduila.. The King Of Fighter the Movie..Aku rase cite ni kuar dalam bulan 9 kot..Satu lagi cite yg gagal..xyah tgk pon da tau..tgk trailer pon da taw tak best..memule..dragon ball ..lepas tu tekken...dan skrang K.o.F plak ..Sabar je la..Da taw xley buat life action..buat dalam 3d sudah la..

Monday, August 9, 2010

Ramadhan Al Mubarak

Kepada Semua umat2 islam seluruh negara..SeLamat Menyambut bulan Ramadhan Al Mubarak..Harap semua orang berpuasa la yer..bukan susah pon..setahun hanya sebulan je.kita berpuasa..Ini lah masa utk kita merehat kan perut kita..Nak kongsi satu cerita hari ni..



Di 10 hari yang terakhir dalam bulan Ramadhan, kita sering diingatkan dengan satu malam, iaitu malam yang menyamai 1000 bulan. Pastinya akan muncul ramai pemburu- pemburu Lailatul Qadar di 10 malam yang terkahir ini. Barangsiapa beribadah pada malam tersebut, maka akan tercatit amalannya seumpama dia membuat amalan selama 1000 bulan, Maha Agung dan Maha Kasihnya Allah yang tiada tuhan selainnya menganugerahkan hadiah sebegini untuk diraih oleh umat Muhammad. Semoga kita semua melipatgandakan amalan kita di penghujung Ramadhan ini dan seterusnya pada bulan – bulan yang lain. Kali ini, kami ingin mengajak para pembaca sekalian , agar sama- sama mengimbas kembali sejarah generasi terdahulu dimana hidup mereka penuh dengan amalan kebaikan dan tunduk patuh kepada perintah Allah. Mereka melakukan kewajipan jihad, sebagaimana mereka melaksanakan kewajipan berpuasa di bulan Ramadhan.

Apa yang ingin kami kongsikan disini kali ini ialah tentang satu peristiwa yang agung dalam peradaban Islam. Peristiwa di mana umat Islam bersatu menentang tentera Tartar dari Mongolia dan mengalahkan mereka. Kebanyakan ahli sejarah berpendapat bahawa perang ini merupakan satu titik perubahan (turning point) bagi kebiadapan dan kerakusan tentera Mongol yang menghabisi segala apa yang mereka lalui dari timur ke barat dan akhirnya kemaraan mereka ditamatkan oleh tentera- tentera Allah di Ain Jalut.

Hulagu Khan, pewaris tahta Gengis Khan

Empayar Mongol diasaskan oleh Genghis Khan pada abad ke-13 M. Genghis Khan bercita- cita untuk meluaskan empayarnya dari timur ke barat dan meranapkan apa sahaja yang menghalang mereka dari mencapai cita- cita tersebut. Kempen invensi mereka bermula dengan menakluki beberapa negara di sekitar Mongolia dan mereka terus mara ke sebelah timur yang dikuasai oleh umat Islam. Malangnya cita- cita Genghis Khan untuk melihat empayarnya terbentang luas dari timur ke barat tidak kesampaian apabila nyawanya telah dicabut oleh Allah, setelah beliau jatuh dari kuda tunggangannya. Namun begitu, pada 1251M, Hulagu Khan iaitu cucu kepada Genghis Khan setelah dilantik menjadi pewaris takhta empayar Mongol, berjanji untuk meneruskan cita- cita datuknya untuk menguasai seluruh penjuru dunia.

Untuk merealisasikan impian ini, Hulagu Khan mengumpul kekuatan tenteranya di Asia Tengah selama 2 tahun sebelum melancarkan serangan ke atas umat Islam yang bernaung di bawah keKhilafahan Abasiyyah. Pada tahun 1253M, hulagu Khan mula melakukan ekspedisi penaklukan ke atas wilayah Khilafah Abasiyyah. Tentera yang telah menakluk 200 kota dalam masa hanya 2 tahun ini dan mampu bergerak sejauh 100 batu dalam masa satu hari serta memiliki peralatan peperangan yang canggih, hasil daripada invensi jurutera- jurutera perang mereka, akhirnya telah berjaya menusuk masuk ke jantung Khilafah Abasiyyah. Akhirnya pada tahun 1258M, Baghdad, iaitu ibu kota Khilafah Abasiyyah jatuh ke tangan tentera Tartar.

Kejatuhan Baghdad & Surat Hulagu Khan

Kejatuhan Baghdad merupakan satu peristiwa yang sangat tragis dalam sejarah umat manusia. Setelah berjaya mengalahkan tentera- tentera Khilafah, tentera Monggol dengan biadapnya membunuh seramai 1.8 juta kaum muslimin yang berada di kota Baghdad. Juga tidak ketinggalan, Khalifah umat Islam turut dibunuh dengan kejam. Selama 3 tahun setengah, umat Islam hidup tanpa Khalifah. Ada ahli sejarah menukilkan bagaimana si Hulagu Khan ini melakukan pembunuhan terhadap khalifah dengan cara memasukkan khalifah di dalam gulungan permaidani dan memijak dengan kudanya. Tidak cukup dengan itu, tentera Tartar yang biadap ini memusnahkan banyak kitab- kitab karangan cendiakawan- cendiakawan di Baghdad dengan mencampakkannya ke dalam laut sehingga air laut bertukar kehitaman akibat banyaknya kitab- kitab tersebut.

Hulagu Khan tidak berhenti di sini sahaja. Setelah berjaya menakluki Baghdad, dia mengutuskan deligasi Mongol ke Mamluk Mesir, iaitu Sultan Muzaffar Saifuddin Qutuz. Deligasi ini datang dengan membawa surat dari Hulagu Khan. Surat Hulagu Khan ini berbunyi :

Dari Raja Segala Raja di Timur dan Di Barat, Khan Yang Agung Kepada Qutuz si Mamluk yang lari dari pedang-pedang kami!

Kamu seharusnya berfikir mengenai apa yang telah berlaku ke atas negara-negara yang lain dan menyerah kepada kami. Kamu telahpun mendapat khabar berita bagaimana kami telah menawan empayar yang begitu besar, menyucikan bumi ini dari kerosakan yang mencacatkannya. Kami telah menawan kawasan yang luas dan membunuh semua manusia dengan kejam. Kamu tidak akan terlepas dari kerakusan dan kekejaman tentera kami!

Ke mana lagi kamu ingin lari? Jalan mana lagi yang kamu akan gunakan untuk melepaskan diri dari kami? Kuda-kuda kami berlari kencang, anak-anak panah kami tajam, pedang-pedang kami bagaikan guruh yang menakutkan, hati-hati kami keras bagaikan gunung ganang, askar-askar kami banyak tak terbilang. Benteng-benteng kukuh tidak akan dapat menghalang kami, senjata-senjata tidak akan dapat membendung kami. Doa kamu tidak akan membawa apa-apa pengertian ke atas kami. Kesedihan dan ratapan tidak kami pedulikan. Hanya mereka yang merayu untuk perlindungan kami akan selamat.

Bersegeralah dalam membalas surat ini sebelum api peperangan bermula. Jika kamu melawan, maka barang pasti kamu akan menderita dan tersiksa dengan kehancuran yang dahsyat. Kami akan menghancurkan masjid-masjid kamu dan mendedahkan kelemahan Tuhan kamu. Kemudian kami akan membunuh anak-anak kamu dan orang-orang tua di kalangan kamu.

Kini, hanya kamulah satu-satunya musuh yang perlu kami hadapi.


Setelah menerima surat tersebut, Saifuddin Qutuz tidak gentar sedikitpun. Malah beliau dengan berani menempelak deligasi tersebut dan membunuh mereka dan kepala mereka di gantung di pintu kota Mesir. (Nota : Islam tidak membenarkan membunuh deligasi asing yang diutuskan. Kebanyakan ahli sejarah menyatakan bahawa tujuan kedatangan deligasi tersebut bukanlah sekadar menghantar surat Hulagu Khan semata- mata, tetapi telah bertindak sebagai mata- mata tentera Tartar).

Maranya Tentera- Tentera Allah

Saifuddin Qutuz mula mengumpulkan tenteranya dan akhirnya tenteranya mencecah seramai 20 000 orang tentera. Mereka telah bermesyuarat dan akhirnya mereka memutuskan untuk meyerang tentera Mongol di luar kota Mesir iaitu melakukan tindakan offensif terhadap tentera Mongol. Tentera- tentera Allah ini mula bergerak ke luar kota Mesir menuju ke arah Palestin dan bertembung dengan tentera Tartar yang diketuai komandernya, Kitbuqa di Ain Jalut. Maka berlakulah peperangan yang amat dahsyat antara kedua- dua belah pihak. Semasa peperangan sedang sengit berlaku, Saifuddin Qutuz membuka topeng besinya dan menunggang kuda menuju ke tengah medan pertempuran dan memberi motivasi kepada tenteranya agar berjuang habis- habisan dan memburu syurga Allah. Beliau bertakbir beberapa kali dan terus meluru ketengah- tengah musuh.

Semasa perang Ain Jalut, isteri Sultan Saifudin Qutuz, iaitu Jullanar turut menyertainya. Ketika Jullanar sedang nazak, Saifudin Qutuz memapahnya dan berkata : ”Wahai Kekasihku”. Jullanar membalas dengan berkata : ”Wahai Saifuddin, lebihlah kasih kamu terhadap Islam”. Setelah itu, Saifuddin Qutuz terus mara ke medan tempur dan akhirnya pada hari Jumaat, 25 Ramadhan 658H, bersamaan dengan 3 September 1260M tentera- tentera Allah ini telah memperoleh kemenangan ke atas tentera Tartar di Ain Jalut. Tentera Tartar yang tidak pernah terkalahkan ini (sekiranya kalah dibeberapa medan perang, mereka akan mampu menebus balik kekalahan mereka), akhirnya tersungkur dihadapan mata pedang kaum muslimin dan tidak mampu menebus kembali kekalahan mereka di Ain Jalut.

Khatimah

Apa yang ingin kami bingkiskan disini bukanlah hanya peristiwa sejarah semata- mata. Tetapi yang lebih utama ialah supaya kita semua mengambil ibrah (pengajaran) daripada peristiwa yang berlaku. Sekiranya Sultan Muzaffar Saifuddin Qutuz bersama- sama dengan tenteranya sejumlah 20 000 orang mara kehadapan menentang satu ketumbukan tentera yang tak pernah kalah di bulan Ramadhan, sepatutnya ia sudah cukup memberi isyarat kepada kita bahawa bulan Ramadhan bukanlah bulan yang hanya semata- mata bulan ruhiyyah semata- mata, tetapi juga merupakan bulan siyasah (politik). Ketaatan dan kepatuhan kita menunaikan ibadah puasa sepatutnya sama dengan kepada ketaatan dan kepatuhan kita untuk melaksanakan seluruh ajaran Islam, termasuklah jihad dalam menghadapi musuh- musuh Allah.

Dalam menghadapi musuh- musuh Allah ini, sudah pastinya kita memerlukan satu kekuatan yang amat padu dari segenap aspek dan satu perpaduan yang amat utuh yang lahir dari aqidah yang satu iaitu Islam. Umat Islam yang kira- kira seramai 1.6 billion merupakan sumber tenaga manusia yang sangat besar. Sekiranya sumber- sumber ini disatukan dan difokuskan oleh seorang Khalifah, pastinya akan menghasilkan satu kekuatan besar dan peradaban Islam yang sangat agung. Ini bukanlah satu dongengan dan omong- omong kosong semata- mata, tetapi sejarah telah membuktikan hasilnya. Umat yang satu ini, pastinya akan mampu memakmurkan muka bumi ini sekiranya Islam diterapkan ditengah- tengah kehidupan mereka. Islam dijadikan ideologi dan menjadi penggerak kepada seluruh tindak tanduk umat yang satu ini dan bukannya dengan ideologi selainnya. Akhir sekali, kami berharap semoga Ramadhan kali ini merupakan Ramadhan terakhir bagi umat Islam meyambutnya tanpa adanya Khilafah. Allahu Akbar!

P/s : petikan cerita ini di ambil di sini

Saturday, August 7, 2010

Mode : Malas

Pagi2..Malas nye nak update Blog..Mungkin sbb xde idea..Mungkin jgk sbb aku ni mmg pemalas..Takpe la.bukan nye ade sesape nak baca pon blog aku yg x best ni.HoHo..Penat nye hari ni..Sampai je dari kampung,terus kena msk keje..lame plak tu..11 jam..aduila..kan best lau tak keje..

Tp kalau x keje sape lak nak bg makan..sape nak bayar bilik..kena keje gak la..hoho..Hari ahad semua orang cuti..bangla pon cuti..tp mane yg keje restoran tu kena la keje..demn..aku tergolong dalam orang2 yg kena keje hari ahad..waa..malas nye....

Orang lain hari ahad g jalan2 times square..pavillion..sungei wang..jalan2 tgk wayang..main bowling,dating2,gi mandi manda ulu yam..best nye...

Oh..jeles nye aku pada mereka2 yg bercuti hari ahad..Fb pon x ramai org on9 lg..sah2 semua tgh wat taik mata ...Pagi2 lg aku da membebel..bosan lah baru abes keje ni..petang kang kena msk keje lg..adoiyai ..

hurm...Tido dulu la..mata pon da kuyu2 ni br lepas makan nasi lemak 2 bungkus...






Monday, August 2, 2010

Canon






Canon 350D for sale : rm1000 ( nego ) come with lens 18-55mm, macro digieye 58mm pro digital wide 0.45x Japan, beg, battery grip, memory 2gb and 2 batteries ..

Saturday, July 31, 2010

Jerawat2 ..

Salam..Dah beberape hari tak update blog..Byk masalah melanda ..Sampai timbul2 jerawat kat muka..hoho..Hari ni aku nak share cara2 menangani jerawat secara tradisional..tp aku sendiri pon tak try lg...aku jus baca kat website jer..Tak tau la berkesan ke tak ..



Petua 1 : Ambil sedikit asam jawa dan beberapa inci kunyit hidup . Tumbuk kunyit itu dan campurkan dengan asam jawa dan sedikit air . Setelah campuran itu sebati, sapu ratakan ke seluruh muka anda . Biarkan kira-kira 20 minit . Kemudian ketika anda mandi , basuhlah dengan bersih . Jika selalu diamalkan , muka anda akan sukar ditumbuhi jerawat dan kulit menjadi lebih halus .

Petua 2 : Campurkan air limau nipis dengan satu sudu minyak masak . Sebelum tidur , sapukan campuran tadi ke seluruh muka anda. Sekiranya anda merasa pedih , itu hanya sementara . Esoknya , ambil beberapa keping asam gelugur (asam keping) dan rendam dalam air panas . Setelah sejuk atau suam , basuhlah muka anda dengan air itu . Ambil asam dan gosokkan ke seluruh muka anda . Kuatkan gosokan anda pada tempat -tempat yang berparut. Bairkan beberapa minit , kemudian basuh dengan air biasa. InsyaAllah , muka anda akan menjadi licin dan bersih.

Petua 3 : Campur bedak sejuk dengan garam dan air asam jawa. Selawat pada Nabi 3 kali. Sapukan di muka dan di tempat jerawat. InsyaAllah, jerawat akan beransur hilang.

Petua 4 : Hilangkan jerawat dengan sebungkus daun teh (masih hijau). Didihkan kemudian lekatkan ke jerawat.

Petua 5 : Bersihkan muka. Kemudian cuci dengan air kelapa tua. Biarkan ia kering sendiri. Bilas dengan air bersih. Amalkan 3 kali seminggu.

Petua 6 : Sejukkan sedikit kanji nasi. Sapukan pada jerawat dan biarkan ia kering di muka. Cuci dengan air suam. Amalkan setiap hari sehingga jerawat berkurangan.

Petua 7 : Basuh muka dengan air basuhan beras. Setelah kering cuci dengan air bersih. Amalkan selalu.

Petua 8 : Campurkan putih telur (ayam lampung) bersama satu sudu tepung jagung dan minyak zaitun. Gaul rata dan kemudian sapukan ke seluruh muka. Biarkan sehingga kering dan kemudian bilas dengan air suam. Ia elok untuk kulit bermasalah dan boleh membantu mengatasi jerawat. Amalkan 2 kali seminggu.

Petua 9 : Sapukan sedikit larutan tepung kanji bercampur air di sekeliling jerawat yang timbul. InsyaAllah ia akan membantutkan pertumbuhan jerawat tanpa sebarang parut.


Tuesday, July 27, 2010

Ayah..

28 Julai 2007

Hati ku bagai di robek-robek

Bila kau pergi buat selama-lamanya

Tanpa ku pinta mengalir air mata ini

Hanya Al-fatihah dan doa ku titip kan

Maafkan ku ayah

Tidak sempat utk membalas Jasa2 mu

Tiada lagi suara mu memarahi ku

Semoga rohnya di cucuri rahmat..

Help Me Pls..

Ok.aku sudah pening..start dari pagi semalam,page aku cam berat giler..kenape ek?page orang lain yg byk element ok jer..masalah nye datang dari shoutbox aku yg kat tepi tu..time nak bukak cam sangkut2 sikit..so aku buang la falling snow aku tu dengan harapan shoutbox tu tak sangkut..tp result dia same gak.Aku sendiri nak bukak shoutbox tu cam lag..ape lg ar orang lain kan ...gRrrr..Anyone?Can U help me pls...?tinggal kan komen ye nt.. :)

Gempak Astro Mac Kuala Rompin








Salam.Hye.actually aku x taw nak post entry ape..so saje msk kan gambar2 lame ni..Gambar ni mase aku jadi bodyguard artis2 AF..hoho.badan macam ni pon ley jadi bodyguard..mesti semua orang pelik..Saje aku ikut event ni..lg pon xde ape nak buat..Dpt duit..Makan POn Free..tmpat tggl pon dorang tanggung..Mmg nasib aku baik..mase hari sabtu tu.hujan mencurah2..haha.makan gaji buta la nampak nya..Malam tu plak..ade show..ramai gile orang..dalam hujan renyai2 tu pon warga rompin ni sanggup berhujan..Best g event ni..dapat kenal2 artis..duit pon masuk skit..Mase hari pertama tu agak ketar2 gak aku nak jaga dorang..Kena ikut dorang g sane sini..g toilet pon kena ikut..Takde la masuk skali..Tunggu luar jer.Mane la tau ade peminat2 yg fanatic habis datang serbu..time tu la khidmat aku diperlukan..cewah..Paling best mase hari pertama tu..sorang artis pon aku x kenal..hoho.tepuk dahi abg driver tu..dia tanye.."Kau x pernah tgk Af ke?"Aku mmg x pernah tgk pon..Terpaksa ar dia bgtaw satu per satu name artis yg aku kena jaga tu..Papepon mmg sronok g event2 camni..lau ade lg..aku nak ikut lg..hoho..

Monday, July 26, 2010

MaLam Nisfu Syaaban


Dari Abu Hurairah r.a : Nabi saw bersabda : “Telah datang kepadaku Jibrail pada malam nisfu Syaaban dan dia berkata : “Ya Muhammad, pada malam ini pintu-pintu langit dan pintu-pintulah rahmat dibuka. Maka berdirilah dan kerjakan solat lalu angkatlah kedua tanganmu ke langit”. Kata saya : Hai Jibrail, apakah erti malam ini?” Dia menjawab : “Pada malam ini telah dibuka 300 pintu rahmat, maka Allah swt mengampuni orang-orang yang tidak mensyerikatkan Allah dengan sesuatupun, kecuali para ahli sihir, dukun, orang yang suka bermusuhan, peminum khamar, orang yang berbuat zina, pemakan riba, orang yang derhaka kepada kedua orang tua, orang yang suka mengadu domba dan orang yang memutuskan tali persaudaraan, maka sesungguhnya mereka itu tidak akan diampuni sehingga mereka bertaubat dan tidak mengulangi.” (Zubdathul Wa’izhin)

Diriwayatkan, bahawa Nabi saw bersabda : “Barangsiapa berpuasa tiga dari permulaan Syaaban dan tiga hari di pertengahan Syaaban dan tiga hari di akhir Syaaban, maka Allah swt mencatat untuknya, pahala seperti pahala 70 Nabi, dan seperti orang-orang yang beribadah kepada Allah swt selama 70 tahun dan apabila dia mati di tahun itu maka dia seperti orang yang mati syahid.

Nabi saw bersabda : “Barangsiapa yang mengagungkan bulan Syaaban, bertaqwa kepada Allah dan berbuat ketaatan kepada-Nya serta menahan diri dari segala perbuatan maksiat, maka Allah swt mengampuni semua dosanya dan menyelamatkannya di dalam satu tahun itu dari segala macam bencana dan dari macam-macam penyakit.”

Petikan dari buku Duratun Nasihin tulisan Usman AlKhaibawi.

Masalah Perut Buncit..




Badan da okey..tup2..perut lak nampak cam orang pregnant..buncit la tu..Ramai orang menghadapi masalah buncit ni termasuk la aku..kadang2 aku sendiri pon pening tgk perut yg makin membesar.Malu gak lau nak jalan depan awek dengan perut terboroi2 camni....Pernah jugak aku bersenam nak kempis kan perut..tp sekejap je la..Sakit la.. Pagi tadi mase aku tgh layan2 facebook..ternampak lak page Kelab Diet Dan Kecantikan..eh..ade plak tips2
Mengatasi Masalah Perut Buncit..Jadi aku share je la kat sini ..


TIps2

Jika perut penuh disebabkan oleh penyimpanan air, anda sebenarnya dapat mengurangi masalah tersebut dengan minum air lebih banyak. Hal ini akan mencairkan konsentrasi sodium dalam tubuh sehingga meningkatkan jumlah air yang keluar dari sistem tubuh.

Minum lebih banyak air juga menjamin fungsi hempedu efektif untuk mengeluarkan bahan toksin.. Jangan mengubah pengambilan air saat diet kerana banyak bahan yang sulit dicerna dan dapat menyebabkan perut menggelembung.

Mengurang Pengambilan Garam

Jangan makan gelojoh kerana ketika anda menelan terlalu cepat, udara tertahan dalam usus dan membentuk gas yang dapat mengakibatkan penggelembungan perut.

Duduk ketika makan dan kunyah makan secara perlahan-lahan. Makanan yang tidak terkunyah menjadi bahagian-bahagian kecil tidak dapat dicerna dengan sempurna yang kemudian menghasilkan banyak gas yang menimbulkan penggelembungan.

Makan perlahan-lahan

Terlalu banyak garam dalam diet menambah ektra sodium terhadap cairan tubuh yang memperlambat mekanisme sehingga mendorong air keluar dari sel. Akibatnya perut terasa penuh dan menggelembung.

Pengambilan Serat

Serat adalah elemen penting dalam diet, tetapi untuk mengimbangi penyimpanan air yang menyebabkan penggelembungan, makanlah serat dalam buah-buahan seperti epal dan pear yang memiliki banyak kandungan air.

Awasi Ubat-Ubatan

Perut yang mengembang adalah efek sampingan dari pengambilan ubat.Aspirin kadang-kadang menyebabkan masalah perut yang mengakibatkan sembelit dan penggelembungan, termasuk pil kontrasepsi.

Hindari Sembelit

Sembelit didefinisikan sebagai memiliki lebih sedikit dari tiga kali buang air besar dalam seminggu atau jika terlibat ketegangan. Akibatnya perut terasa bertambah besar. Untuk merangsang isi perut, tingkatkan pengambilan serat dari buah-buahan dan sayuran, amalkan secara berterusan untuk menghindari fermentasi dan pengeluaran gas yang berlebihan.

Bersenam

Olahraga atau bersenam akan membantu menggerakkan cairan dalam perut yang dapat menyebabkan perut besar dengan mendorongnya keluar dari jaringan dan masuk aliran darah dimana akan dikeluarkan sebagai peluh atau dibawa ke hempedu untuk dikeluarkan sebagai air urine. Senaman yang disarankan seperti aerobik.

Sunday, July 25, 2010

GoodBye OneManga

It pains me to announce that this is the last week of manga reading on One Manga (!!). Manga publishers have recently changed their stance on manga scanlations and made it clear that they no longer approve of it. We have decided to abide by their wishes, and remove all manga content (regardless of licensing status) from the site. The removal of content will happen gradually (so you can at least finish some of the outstanding reading you have), but we expect all content to be gone by early next week (RIP OM July 2010).

So what next? We're not really sure at this point, but we have some ideas we would like to try out. Until then, the One Manga forums will remain active and we encourage all of you to continue using them. OMF has developed into a great community and it would be a shame to see that disappear.

You can also show us some love in this moment of sadness by 'liking' our brand new Facebook page. It would be nice to see just how many of you came to enjoy our 'better than peanut butter and jelly' invention.

Regardless of whether you stay with us or not, on behalf of the One Manga team, I would like to thank you all for your unwavering support over the years. Through the ups and downs you have stuck with us, and that is what kept us going.

As a certain Porky was fond of saying... That's all folks!

Time for me to go lay down and let this all sink in.

- Zabi


Onemanga.com last bulan julai ni..Da xde tmpat da aku nak baca2 komik bile bosan..time2 mengulat keje n time2 ngantuk.. Good Bye One Manga..


Through the darkness
I can see your light
And you will always shine
And I can feel your heart in mine
Your face I've memorized
I idolize just you.

In this cruel and lonely world
I found one true love
My dear love, I found you

top 15


Ni name2 yg dpt mase terpantas..top 15 ..aku da main da sampai tangga ke 3..sebelum 2 orang lain da potong aku..gedebub..jatuh ke tangga ke 6..susah la nak dpt mase bwh 14 saat..dekat 2 3 jam try..xley gak..aku nak no 1 la wey..dpt ps3..bestnye..tp nak kejar yg top 3 pon da tercungap2 nak dpt no 1 jadah ..haha..

Snicker Hunger Buster..


Aku dpt link ni dari Blog http://noorafzan.blogspot.com/..tgk cam menarik je gambar2 hadiah dia kan..saje nak try game ni..best la pulak..tp nak kejar mase tu susah jer..ade yg boley buat dalam mase 7 saat...cam tipu laaa..lau nak main game ni kena register dulu .. papehal msk sini ek .. http://www.snickersgame.com

Thursday, July 22, 2010

Kasut 2


Ha.ni la kasut tu..tp bukan ori..tiruan je sudey ..mane mampu mahal2..haha..da try pakai semalam..cam ok jer..ala..bukan nak pakai salu pown.. tp susah sikit la nak jaga kasut kaler putih ni..sodok je lah ..

kasut

Ha..kasut ni la aku beli..tp ni bukan beli kat sungei wang tu..ni aku beli pasar malam jer.lepas balik dari sungei wang ...tu yg malas pergi pasar malam time ade duit..nampak pape rase nak beli jer..byk gak aku beli time g pasar malam tu..Keropok lekor..fishball..air tebu n burger..sedap2..

Bank

Dah bertahun2 rasenye aku xde akaun Bsn ni..Time kecik2 dulu ade la buat.pastu mane ntah buku tu ..dulu buku kaler kuning x silap aku..n kad kaler cokelat..Skrang da upgrade sikit..tp cam x lawa je kad dia..saje aku buat akaun kat bsn ni sbb dekat je ngan umah..2 3 minit jalan je da sampai ..tp byk je khabar angin kate yg bsn makan duit..xtaw la betul ke x ..haha.lantak ler..janji jgn makan duit aku yek ~! :D

ALone

Yes ~ Tq kawan ku.kerana telah membuat aku menunggu selame 2 jam..cait ~ kalau tido tu jgn la off hp..lau xnak pergi ckp la awal2..buat tambah dosa jer..Haiz...wayang ntah kemaner..karaoke pon ntah ke maner..Last2 aku gak sorang2 terpacak kat time square ni ..Nak cari kasut...nak cari kasut..nak cari kasut..xtaw nak beli kat maner..times square or sungei wang....last2 aku g gak sungei wang.sbb da lame x masuk sane..Wah..byk nya kasut..mane 1 aku nak beli ni..dari tingkat 1 sampai tingkat 3 aku pusing..singgah2 jap kedai komik ..ok.aku da nampak da kasut mane yg aku nak beli..tp..kasut bukan ori pon..sesuai la ngan bajet aku.. rm79.90 je pon kasut tu..bukan nak bg diskaun....lepas dpt je kasut tu..terus aku kuar dari sungei wang dan terus g desa pandan..

Tuesday, July 20, 2010

Rm9.9 = 5 minit 30 saat..

Satu hari tu..kredit aku abis..nak call kawan.so aku pon topap la RM10 Celcom..

AriLL : tutt tutt....Salam..

Khai : W'salam

AriLL : Bla Blaa

Khai : Bla Bla..

Tgh rancak2 berbual..tetibe..tutt..putus..cam biase lepas abis call akan tertera kredit kite.haa? terkejut gile aku..baru je topap rm10 n borak dalam 5 minit 30 saat kredit aku berbaki 28 sen .biar betul wey ...da la ade benda penting kitorang tgh borak..bley putus tetibe.. aku pon call la customer service celcom..

Cs : Yer encik..ada apa boleh kami bantu .. (sedap lak suara dia..sejuk skit hati)

AriLL : Cik..td sy baru je topap rm10..lepas 5 minit lebih..kredit sy abis semua..tinggal balance 28 sen jer..

Cs : Sebentar ye encik..Boleh bg name No ic dan alamat tak..sy akan cek selepas ni ...

AriLL : bla bla bla bla (duk bebel bg name , no ic ngan alamat la tu )

Cs :Ok..camni encik Shahrin..mmg ade rekod panggilan selama 5 minit..selepas anda topap rm10..nak tanye sikit..panggilan yg ade buat tu .. no celcom atau bukan ..?

AriLL: Bukan no celcom kot...

Cs : Lokasi kawan yg encik hubungi tu kat maner..dan anda pula kat maner..?

AriLL: Saya kat kuala lumpur ..kawan sy tu dok kedah..

Cs : Owh..ptt la habis cepat kredit..Sbb kawan encik tu berada di luar kawasan ..lg pon no tu x masuk dalam pelan 15pax kan ?.kite kira 1 minit rm1.80 encik ..jadi encik pakai 5 minit 30 saat kire rm9.90..

AriLL : Owh..sy igt kan flat rate ..anyway Tq ea sbb membantu... :)

Cs : Sama2 encik..selamat malam ..

Gile wo..cam call luar negara dah..Tobat da aku nak kol kawan2 luar kL pakai celcom ni ..hoho..x taw lak rate dia camtu..maklum la.br je pakai 3 bulan no ni ..Terus x jadi aku nak borak ngan kawan aku tu ..sms je sudah ..haa haa...


Mata pon da ngantuk..time utk tido..weee..good nite all. :)

Pening La


Aku try masuk kan widget utk detect pengunjung2 yg usha line page aku ..adoi..tp dia jadi cam pendek lak ..x cukup sifat ar plak..mase preview tadi nampak panjang n cun jer..nak edit camne aku sendiri pon xtaw..nak tanye sape aku pon xtaw..haiz..sabar je la ..dok cari benda ni..sampai nak tido awal pon terbabas..esok nak bgn kul 8 ni..steady ariLL ..

Bosan

Bosan Je malam ni..Hari ni nak tido awal..byk keje nak wat esok ..KuL 7.45 nak kena bgn..Nak g bukak akaun Bsn..Senang sikit papehal..Bsn depan ni je..dekat..Pastu kul 11 da kena gerak ke TIme Square lak..da janji nak karok same2 ngan member..adoiyai..cam lemah lak nak g karok ..aku bukan nye suara sedap ..haha..Pastu dalam kul 1..g jalan2 cari kasut baru ~ hoyeah ..thanks to my Miss "Y" .. Lepas cari kasut...G layan movie lak..x tau la nak tgk cite ape..itu je la kot aktiviti esok ..

aku lg .. :)



Ni gambar mase aku darjah 6 dulu..comel x ? haha...lau nak tgk sile double klik yer..gambar cam kecik skit ar..rindu nye kenangan mase skolah kat sini .. gambar2 skola yg lain abg aku simpan mane ntah..rase cam byk je gambar tyme kecik2.. :) ..next time nak load lg gambar2 lame ni..

Monday, July 19, 2010

Besarnyaa


Gambar ni gambar lame..tp sbb aku br tgk so upload je la..gile besar ular sawa ni..da macam anaconda da aku tgk ...bayang kan lah kalau dia belit..uish..mau 5 6 orang dia boleh belit skali jalan...Ngeri2.

Congrat2 ~



Tahniah Slipar a.k.a Mohd Rizan B Mujip..kerana menjadi juara World Cyber Game 2010 dalam kategori Tekken 6 ..Gile Kentang la ini orang...dulu aku suh dia ajar aku dia xnak..maybe sbb dia takut kehebatan dia turun kat aku kot..hoho..pape pon tahniah ~

spesel..



Nak di jadikan cerita.. ada la sorang kaya baru, asalnya di kampung saja..

tapi disebabkan tanahnya kena projek KLIA, jadi jutawan segera la dia.
Waktu dia susah dulu.. teringin sangat dia nak pi K.L, so lepas dah jadi kaya,
tanpa membuang waktu, dia pun ke K.L laa.
Pasai banyak duit, dia pun bawak la sorang body guard merangkap pembantu
peribadi. Di K.L, dia menginap di K.L International Hotel. Sampai di sana
lebih kurang pukul 10:00 pagi... perut dia pun agak berkeroncong sikit la.
Selepas check-in, dia bagi tau kat pembantu dia..

O.K.B (Orang Kaya Baru ) : Mat...aku lapag ni , belikan aku mee yang spesial satu.

Mat : Oke Boss...tapi mee yang spesial tu macam mana Boss ?

O.K.B : Ishk..hang niii, mee yang spesial tuu..pakai telog dua biji laa..

Mat : Ooooo....siap Boss.

Lepas tu ..makan la si O.K.B mee spesial tu. Mai time pukul 3:00
ptg, perut O.K.B tu berkeroncong lagi. Lalu dia panggil pembantu dia tu..

O.K.B : Mat..! Aku lapag nihh , pi beli nasi goreng spesial satu.

Mat : Nasi goreng spesial ..? Yang pakai telog dua tu Boss ..?

O.K.B : ...waaaa , dah pandai dah hang Mat , no ?..cukup tau aku punya taste...

Mat : Mesti laa Bosss..bagi saya 10 minit saja Bosss...

Lepas siap makan, O.K.B tu tertidur la sampai maghrib.. dia pun
terbangun pasai air-cond sejuk sangat . Pasai dah tidog sepetang dah,
dia pun susah la nak tidog lagi. Bergulung pi berguling mai, tak leh
tidog juga.. air-cond pun sejuk gila... jadi 'adik' dia pun dok 'stand by'
saja laa.. Tak tau nak buat macam mana ngan sejuk lagi,
dia pun panggil pembantu dia lagi...

O.K.B : Mattt !!!....

Mat : Yaaaa..Boss,

O.K.B : Mai sini sat...Mat : Ada apa Boss...?

O.K.B : Mat...'adik' aku minta laaa..(dgn nada berbisik ) Hang pi cari awek

yang spesial kat aku sorang, yang spesial tau.

Mat : (sambil tergaru-garu kepala)..oke Boss !

Si Mat ni mana la tau pasai awek-awek yang boleh 'pakai' ni. Tapi,
Boss punya pasai dia pun pi la cari jugak.... Sejam kemudian dia pun
pi la hantar satu awek untuk Boss dia. Mat ni pun standby la kat luar
bilik, mana nak pi tau takut-takut pencegah maksiat mai. Pas lima
minit awek tu masuk dalam bilik Boss dia tiba-tiba dia dengar suara
yang kuat dari dalam bilik..

O.K.B : MATTTT !!!!...

Mat : Ada apa Boss...

O.K.B : Pasai pa hang cari bapok kat akuuuuu..aku kan kata awek...?

Mat : Laaa.....Tadi Boss kata cari awek yang spesial ....Boss selalu
kata yang spesial tu mesti telog dua...

O.K.B : ..????????????????????????

p/s : tergelak2 aku baca cite ni ..bodoh jew ..bwahahahaah ..

Kisah Buang Bayi


Di pagi hari yang nyaman,dua orang sudah lanjut usianya duduk berehat-rehat. Pak Abu dan Pak Majid namanya. Yang Pak Abu membaca surat khabar manakala Pak Majid hanya duduk termenung jauh sambil hisap rokok daun.

Pak Abu: Majid, engkau tengoklah berita hari ini. Ada orang sanggup jual anaknya.
Pak Majid: Hmmmmm. Jawab Pak Majib macam acuh tak acuh je.
Pak Abu: Kot pun terdesak nak duit janganlah jual anak. Banyak lagi cara nak dapat duit. Kerja kat pam minyak ke, jual kacang putih ke, jual surat khabar ke. Betul tak Majid...?
Pak Majid:Hmmmmmmm... Sambil mengembus asap rokok daunnya keluar melalui hidungnya...
Pak Abu: Kau ni kenapa Majid? Takkan berita ini kau tak ambil peduli ke? Ini melibatkan kemanusiaan tahu. Binatang pun tahu nak jaga anaknya.
Pak Majid: Hmmmm....Nilah aku nak bagitau engkau. Kalaulah aku masa muda-muda dulu..Aku jual je anak-anakku tu..
Pak Abu: Hah??? Engkau biar betul Majid!
Pak Majid: Hoii.. Engkau sedar tak sekarang ni berada di mana? Sedarlah Abu....Kita sekarang di RUMAH ORANG TUA. Kalaulah aku tahu perangai anak-anak aku tu macam nilah, dah lama dah aku jual budak-budak tu!
Pak Abu: HEHEHEHEHE....

Sunday, July 18, 2010

Predator ~

Dah tgk Lom cite ni ?Pastikan anda tgk yer..Best giler ~Lagi best dari Avp 2 yg ntah paper..Cite ini mengisah kan..beberape orang yg terpilih dari bumi..akan di hantar ke planet lain ..utk menjadi mangsa predator..ha..lagi 1 ..dalam cite ni ade 2 jenis kaum predator..nak Tau lagi ? tgk lah sendiri ~ hoho

Time Kecik2


Ni time kecik2 dulu..Comey kan ?..hohoho..kecik2 mmg la..da besar hampeh..gambar 1 st tu mase umur setahun setengah ..yg second ni..mase umur 5 tahun rasenye..yg last skali tu..3 tahun..yg pegang aku kat atas kuda tu bukan abah aku taw..tu abang aku..beza umur 15 tahun WOoo..




Saturday, July 17, 2010

kerja2 ..

Mornink ~ Hari2 kena kerja..Kan best lau lahir2 je da jadi org kaya..Boleh beli macam2..boley makan macam2 ..boley kawen cepat2 ..boley belanje semua org..hoho..tp cam busan lak life camtu kan..ape kite nak..dpt jer..hoho..Jadi bersyukur laa dengan ape yg kite ade .. :)

Thursday, July 15, 2010

Jalan2 ~

Ok. dalam mase sehari 2 ni x update blog kot..ade hal skit di luar kawasan kuala LumpuR .. hope korang semua jaga diri bebaik k .. =.- wink

Wednesday, July 14, 2010

MoRning

Mornink ! Morning la sgt..da msk kul 12.04 pm da pown.Br bgn kul 10.30 pagi tadi..antara yg paling awal dalam bulan ni..hoho..Ptt msk keje kul 8..da lewat 2 jam lebih.. :D dah taw nak bgn pagi..tido lagi kul 4 lebey..Aduiyai..Oh yea..Tiket Bas kul 11 malam.Nak G kuantan :) ..Jalan2 kat sane jups..X penah sampai pon sane sebelum ni..rase excited gile.. hoho .. Kuantan ! Here I Come ~

Rindu nya !


Rindu rindu rindu .. Rindu nye kat dia my miss "Y"
Call hari2..Sms pon hari2 ..Jumpe je x hari2...

Tuesday, July 13, 2010

Beg baru ~!


Yeha ~Saje nak tunjuk beg baru beli.murah jee..al maklum la..downtown punye..... =.- ....Tahun ni byk lak berjalan..ptt la kopak duit..adoiyai ~

ZzZz Sleep2 tyME ~!


Ngantuk sudah..time 2 sleep..b4 that..nak ucap Tq kepade Encik Ammar Zhafri n Ida Kamal yg kena melayan karenah aku nak wat Blog ni tadi..haha.mesty pening2 pale dorang kan..aku yg nak buat blog pon pening ape tah lg dorang..hoho... Sory2 wey ~! susah kan korunk je kan ? hoho.. nt aku banje Coco crunch ok ? :D

nites2 +_+

its Me ~!

My photo
Kuala Lumpur, Malaysia
Sy x pandai Ber Blogging pown.So if Blog x Best..minta maaf la byk2 Yer.. :) Sy budak baru belajar berbloG .